Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pasek klinowy wielorowkowy jest elementem przenoszącym napęd z koła pasowego wału korbowego na podzespoły takie jak alternator, czy pompy m.in. od klimatyzacji, czy wspomagania kierownicy. W przeciwieństwie do standardowych pasków klinowych, z klinami ustawionymi poprzecznie, na pasku wielorowkowym zastosowano nacięcia wzdłużne. Taka konstrukcja przekłada się na stabilniejsze osadzenie na kołach pasowych, wyższą elastyczność, a także możliwość przekazywania napędu zarówno ponacinaną, jak i płaską stroną. Nieprzerwana praca paska, umożliwiająca napęd wielu podzespołów, przekłada się na jego zużycie. Niewłaściwie osadzone lub zniszczone koła pasowe wpływają na krótszy okres eksploatacji paska. Również czynniki takie jak zanieczyszczenia, wilgoć, oraz zabrudzenie smarem czy olejem silnikowym przyspieszają zużycie paska. O konieczności jego wymiany mogą sygnalizować metaliczne szumy, narastające wraz z prędkością obrotową silnika. Słyszalne mogą być także piski. Stan paska można zweryfikować wizualnie. Jeżeli na jego powierzchni są widoczne pęknięcia, warto jak najszybciej przeprowadzić wymianę. Zerwany pasek uniemożliwia napęd wielu kluczowych podzespołów pojazdu, bez których dalsza jazda może być niemożliwa.
Pasek klinowy wielorowkowy GATES 6PK1814 to artykuł z numerem GAT6PK1814. Do produktu przypisano kod EAN 5400608033779. Na wewnętrznej stronie paska znajduje się 6 żeber. Długość paska wynosi 1814 mm.
Firma GATES, założona w 1911 r. przez Charlesa Gatesa, może pochwalić się kilkoma przełomami w dziedzinie motoryzacji,
z których najważniejszym jest zastosowanie po raz pierwszy paska klinowego zamiast tradycyjnego paska skórzanego. Firma, po sukcesie swoich innowacji, rozwijała się w kierunku produkcji pasków klinowych oraz pasków rozrządu. Obecnie GATES dostarcza części do wszystkich renomowanych producentów samochodów na świecie. Na rynek motoryzacyjny trafiają również m.in. napinacze
i rolki prowadzące, elementy układu chłodzenia i układu paliwowego.