Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem łączącym felgę z zawieszeniem. Jej budowa umożliwia właściwe zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki wykorzystaniu w jej wnętrzu łożyska, pozwala na swobodny obrót koła. To właśnie łożysko jest najczęstszym powodem awarii piasty. W starszych modelach samochodów stosowano piasty z wymiennymi łożyskami, co może obniżyć cenę naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga wysokiej precyzji oraz specjalistycznej prasy. Łożysko niewłaściwie wprasowane w piastę w krótkim czasie ulegnie zniszczeniu. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zespolone z łożyskami. Dzięki temu znacząco skraca się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego osadzenia łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są drgania kół oraz elementów układu kierowniczego podczas jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może pojawić się podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół wpływa na przyspieszone zużycie łożyska.
Piasta koła FEBI BILSTEIN 46635 to artykuł o numerze 040146635. Kod EAN przypisany do tego produktu to 4027816466352. Miejscem zabudowy piasty jest oś przednia po obydwu stronach. Średnica wewnętrzna elementu ma 29.3 mm. Zewnętrzna średnica produktu to 154 mm. Ciężar elementu wynosi 3.1 kg.