Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, odpowiada za sprawny obieg płynu chłodniczego w układzie. Napęd na pompę wody jest przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe i pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy przeprowadzać jej wymianę wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niepołączony z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody ulega zużyciu. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźno lub za ciasno osadzony pasek oraz zużyte wałki napinające zwiększają tempo zużycia pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na korpusie pompy, ale również w miejscu połączenia pompy i bloku silnika. Obniżenie wydajności pracy pompy objawia się wahaniami temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie utrzymuje się na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować odpowiednio skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny hałas słyszalny podczas pracy podzespołu. Poruszanie się samochodem z niesprawną pompą wody prowadzi do przegrzania, bądź nawet zatarcia silnika.
Pompa wody FEBI BILSTEIN 18898 to artykuł numer 040118898. Do produktu przypisano kod EAN 4027816188988. Materiał użyty do wytworzenia wirnika pompy to metal.