Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana także pompą wody, odpowiada za odpowiedni obieg płynu chłodniczego w układzie. Pompa wody wykorzystuje napęd przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe oraz pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy przeprowadzać jej wymianę wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niezwiązany z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, dotyczących serwisu i wymiany pompy. Pompa wody ulega zużyciu. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźno lub za ciasno osadzony pasek oraz zużyte wałki napinające przyspieszają zużycie pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia obniżają żywotność pompy. Częstą awarią pompy jest jej rozszczelnienie, powodujące wyciek płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na samej pompie, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Spadek wydajności pracy pompy objawia się poprzez wahania temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie jest zachowana na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu informuje o wzrostach, to pompa może nie być już w stanie pracować wystarczająco skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny hałas wydobywający się z komory silnika. Użytkowanie samochodu z niesprawną pompą wody grozi przegrzaniem oraz zatarciem silnika.
Pompa wody FEBI BILSTEIN 19610 to artykuł numer 040119610. Do produktu przypisano kod EAN 4027816196105. Materiał użyty do wytworzenia wirnika pompy to metal.