Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających dzięki wysokiemu napięciu z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w rezultacie część mieszanki trafia do układu wydechowego, gdzie ulega zapłonowi. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – znacznie obniża się wówczas żywotność katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem obniżenia osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również utrudnienia z uruchomieniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie w trakcie jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa złej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa CHAMPION OE186/T10 to artykuł o numerze CHAOE186T10. Do produktu przypisany został kod EAN 4044197383054. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3 mm. Do montażu świecy wykorzystywany jest gwint o wymiarze M12x1,25. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.