Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Wysprzęglik centralny to element występujący w hydraulicznych układach sprzęgła. Wykorzystanie wysprzęglika pozwoliło wyeliminować z układu linkę, co obniżyło jego awaryjność. Po wciśnięciu pedału sprzęgła ciśnienie płynu hydraulicznego wzrasta, dzięki czemu wysprzęglik naciska na sprężynę w docisku sprzęgła. W rezultacie tarcza sprzęgła zostaje odłączona, umożliwiając zmianę biegów oraz ruszanie z miejsca. Uszkodzony wysprzęglik centralny może być miejscem wycieku płynu hydraulicznego pracującego w układzie. Da się również słyszeć hałas w trakcie wciskania pedału sprzęgła. Awaria wysprzęglika jest także źródłem utrudnień przy zmianie biegów. Drugim typem uszkodzenia wysprzęglika centralnego jest zużycie tłoka, który nie może wówczas wygenerować odpowiednio wysokiego ciśnienia. Wysprzęglik centralny jest umieszczony przy sprzęgle, przez co jego wymiana wymaga demontażu wielu podzespołów. Dlatego warto wymieniać wysprzęglik centralny profilaktycznie wraz z wymiana sprzęgła.
Wysprzęglik centralny BORG & BECK BCS138 to artykuł z numerem BECBCS138.
BORG&BECK to uznany, globalny dostawca najwyższej jakości części samochodowych na rynek wtórny. Firma ma ponad 100 lat historii i wywodzi się z segmentu części oryginalnych. Została założona w 1903 r. i może pochwalić się opatentowaniem pierwszego sprzęgła poślizgowego. W pewnym momencie historii sprzęgła tego producenta były montowane w praktycznie każdym brytyjskim pojeździe. Obecnie marka BORG&BECK jest własnością First Line Ltd. i oferuje ponad 60 grup produktów, na które składa się ponad 40 tysięcy pozycji.