Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zawór ciśnienia doładowania jest montowany w silnikach turbodoładowanych. Jego zadaniem jest sterowanie pracą turbosprężarki. Dzięki płynnej regulacji otwarcia i zamknięcia zaworu może on dostosować ciśnienie doładowania do aktualnego obciążenia silnika. Awaria zaworu sprawia, że regulacja ciśnienia doładowania staje się nieprecyzyjna. Może wówczas występować przeładowanie, czyli zbyt duże ciśnienie generowane przez turbinę, na skutek braku możliwości otwarcia zaworu. Innym rodzajem awarii zaworu jest niedoładowanie, gdy poprzez jego ciągłe otwarcie, ciśnienie doładowania jest zbyt niskie. Podczas jazdy samochodem z uszkodzonym zaworem regulacji ciśnienia doładowania można zauważyć duże opóźnienie w działaniu turbosprężarki, czyli tzw. turbodziurę, dławienie silnika podczas przyspieszania, i utratę dynamiki jazdy. Na desce rozdzielczej samochodu może również zapalić się kontrolka silnika. W przypadku awarii wymagana jest niezwłoczna wymiana zaworu, w celu przywrócenia sprawności pojazdu i uniknięcia awarii innych podzespołów silnika.
Zawór ciśnienia doładowania PIERBURG 7.01003.01.0 to artykuł z numerem PIE701003010. Kod EAN przypisany do danego modelu zaworu to 4028977671852. Jest to zawór przełączający.
PIERBURG jest częścią koncernu Rheinmetall, w ramach którego specjalizuje się
w obszarach redukcji emisji substancji szkodliwych, zasilania powietrzem i przepustnic. Tradycje marki PIERBURG sięgają 1909 r., kiedy zaczynała w Berlinie jako spółka handlu stalą. Od 1928 r. produkowała gaźniki, w krótkim czasie wypracowując status niemal wyłącznego dostawcy dla niemieckich i międzynarodowych producentów pojazdów
i silników. PIERBURG szczyci się tym, że od zawsze kształtował i nadal kształtuje przyszłość motoryzacji, bazując na swoim bogatym doświadczeniu oraz innowacjach i uznanych kompetencjach.