Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zawór ciśnienia doładowania jest stosowany w silnikach turbodoładowanych. Jego zadaniem jest sterowanie pracą turbosprężarki. Dzięki płynnej regulacji otwarcia i zamknięcia zaworu może on dopasować ciśnienie doładowania do aktualnego obciążenia silnika. Awaria zaworu sprawia, że regulacja ciśnienia doładowania staje się niemożliwa. Może wówczas występować przeładowanie, czyli zbyt wysokie ciśnienie generowane przez turbinę, na skutek braku możliwości otwarcia zaworu. Innym objawem awarii zaworu jest niedoładowanie, gdy poprzez jego nieustanne otwarcie, ciśnienie doładowania jest zbyt niskie. W trakcie jazdy samochodem z uszkodzonym zaworem regulacji ciśnienia doładowania można zaobserwować duże opóźnienie w działaniu turbosprężarki, czyli tzw. turbodziurę, dławienie silnika podczas przyspieszania, i utratę dynamiki jazdy. Na desce rozdzielczej samochodu może również widnieć kontrolka silnika. W razie awarii konieczna jest niezwłoczna wymiana zaworu, w celu odzyskania sprawności pojazdu i uniknięcia awarii innych podzespołów silnika.
Zawór ciśnienia doładowania PIERBURG 7.22572.01.0 to artykuł z numerem 0338722572010. Kod EAN przypisany do danego modelu zaworu to 4028977606663. Jest to zawór przełączający.
PIERBURG jest częścią koncernu Rheinmetall, w ramach którego specjalizuje się
w obszarach redukcji emisji substancji szkodliwych, zasilania powietrzem i przepustnic. Tradycje marki PIERBURG sięgają 1909 r., kiedy zaczynała w Berlinie jako spółka handlu stalą. Od 1928 r. produkowała gaźniki, w krótkim czasie wypracowując status niemal wyłącznego dostawcy dla niemieckich i międzynarodowych producentów pojazdów
i silników. PIERBURG szczyci się tym, że od zawsze kształtował i nadal kształtuje przyszłość motoryzacji, bazując na swoim bogatym doświadczeniu oraz innowacjach i uznanych kompetencjach.