3 produkty
Wybierz auto
0446350037
Opcja wyposażenia: Multi - exchanger
Grubość [mm]: 22
Rozwiń więcej danych
356,71
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
356,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYCCSCH005
Wymiary radiatora: 645x457x16
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0409940706
Wymiary radiatora: 645 x 472 x 22 mm
498,80
zł/szt.
Kraków: pon. 17.03
U ciebie: pon. 17.03
498,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach DODGE CHARGER zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie DODGE CHARGER została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie DODGE CHARGER jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie DODGE CHARGER może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.