3 produkty
Wybierz auto
HAR645303
Długość sieci [mm]: 488
Szerokość sieci [mm]: 353
Rozwiń więcej danych
255,29
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
255,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NRF350371
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osuszaczem
363,86
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
363,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0409940747
Wymiary radiatora: 488 x 353 x 34 mm
572,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
572,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
W pojazdach SUZUKI CELERIO zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie SUZUKI CELERIO została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie SUZUKI CELERIO jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie SUZUKI CELERIO może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.