10 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0409940012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 044635769
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA0500160003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HCC260468
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HCC261099
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR667080
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYCCSSU002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAXAC802984
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MALAC490000S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350814228
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W pojazdach SUZUKI GRAND VITARA II zastosowano standardowy układ klimatyzacji z chłodnicą (zwaną także skraplaczem klimatyzacji) zlokalizowaną w przedniej części pojazdu, w sąsiedztwie głównej chłodnicy cieczy. Skraplacz jest wymiennikiem ciepła. Jego zadanie polega na schłodzeniu czynnika chłodniczego, który zostaje do niego dostarczony w formie sprężonej, gorącej pary. Czynnik wpływa do skraplacza i jest chłodzony poprzez wszystkie jego rurki i lamele. Ciepło zostaje odprowadzone do atmosfery, natomiast czynnik chłodniczy zmienia swój stan na ciekły i jest odprowadzany do parownika.
Chłodnica klimatyzacji w samochodzie SUZUKI GRAND VITARA II została umieszczona w miejscu narażonym na uszkodzenia. Wynika to z konieczności zapewnienia dostępu do pędu powietrza, które dodatkowo wychładza skraplacz podczas jazdy. Lokalizacja wpływa na stosunkowo częste uszkodzenia, wynikające z uderzeń kamieni, wprawianych w ruch przez koła pojazdu. Nawet drobne uszkodzenie może naruszyć strukturę skraplacza i spowodować wyciek czynnika chłodniczego, z czasem powodujący niesprawność całego układu klimatyzacji. Innym typem awarii skraplacza stosowanego w samochodzie SUZUKI GRAND VITARA II jest jego niedrożność, powodowana przez zanieczyszczenia krążące w układzie klimatyzacji. Wpływa ona na spadek wydajności skraplacza.
Spadek sprawności układu klimatyzacji w samochodzie SUZUKI GRAND VITARA II może być symptomem awarii skraplacza. Jeżeli klimatyzacja z dnia na dzień przestaje pracować efektywnie, możemy mieć do czynienia z wyciekiem czynnika, spowodowanym naruszeniem struktury skraplacza. W celu diagnostyki konieczne jest przeprowadzenie testu szczelności układu z wykorzystaniem stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej.