8 produktów
Wybierz auto
0396TSP0585026
Rozmiar gwintu 1: 17.7
Rozmiar gwintu 2: 8.6
Rozwiń więcej danych
97,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
97,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAXAC111568
Rozmiar gwintu 1: 17.75
Rozmiar gwintu 2: 8.61
Rozwiń więcej danych
61,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
61,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044638364
77,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
77,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0382DVE09003
Masa [g]: 125
85,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAXAC134646
Rozmiar gwintu 1: 17.7
Rozmiar gwintu 2: 8.6
Rozwiń więcej danych
62,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
88,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TSP0585017
Rozmiar gwintu 1: 17.7
Rozmiar gwintu 2: 8.65
Rozwiń więcej danych
79,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
79,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044638360
70,51
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
70,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie FIAT DUCATO II zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie FIAT DUCATO II reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.
Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie FIAT DUCATO II, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.
Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie FIAT DUCATO II są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.