6 produktów
Wybierz auto
MAXAC111568
Rozmiar gwintu 1: 17.75
Rozmiar gwintu 2: 8.61
Rozwiń więcej danych
61,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DESDVE10011
157,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
157,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAVE147000P
Strona zabudowy: Z tyłu
350,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
350,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALAVE77000P
Czynnik chłodzący: R134a
190,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
190,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
102,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
102,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierścieniem uszczelniającym
98,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
98,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie FORD GALAXY II zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie FORD GALAXY II reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.
Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie FORD GALAXY II, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.
Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie FORD GALAXY II są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.