10 produktów
Wybierz auto
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierścieniem uszczelniającym
89,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
89,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
97,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
97,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DESDVE21006
190,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
190,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Czynnik chłodzący: R134
87,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
87,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DESDVE21004
233,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Śr. dolotu 1 [mm]: 11
Śr. dolotu 2 [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
93,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
93,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Czynnik chłodzący: R 1234yf
88,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DELCB1023V
Rodzaj zaworu: Zawór dławiący
85,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAVE67000P
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z kołnierzem, ze śrubami
Czynnik chłodzący: R134a
187,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DESDVE21008
103,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
103,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie PEUGEOT 3008 zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie PEUGEOT 3008 reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.
Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie PEUGEOT 3008, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.
Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie PEUGEOT 3008 są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.