9 produktów
Wybierz auto
VEMV15770004
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Czynnik chłodzący: R134a
141,88
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
141,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAXAC119765
59,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
59,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Śr. dolotu 1 [mm]: 11
Śr. dolotu 2 [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
113,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
113,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044638342
86,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
86,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044638392
106,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
106,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAVE95000S
Czynnik chłodzący: R134a
118,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
118,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAVE90000P
Czynnik chłodzący: R134a
144,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
144,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044638374
88,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
88,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
91,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
91,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie SEAT TOLEDO I zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie SEAT TOLEDO I reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.
Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie SEAT TOLEDO I, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.
Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie SEAT TOLEDO I są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.