Powiadom mnie o dostępności

Zawory rozprężne klimatyzacji do SKODA FABIA I

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 36, Szerokość [mm]: 40, Wysokość [mm]: 84, Ciężar [kg]: 0.174
152,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.14, Zdjęcie producenta: 1
86,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: BEHR, Rodzaj zaworu: zawór dławiący, Liczba otworów do mocowania: 2, Cz...
71,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Czynnik chłodzący: R134a
169,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
65,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
138,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
75,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: FIRST FIT, Materiał: Aluminium, Czynnik chłodzący: R134a, Wymiar wewnętrzny ...
125,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Zawór rozprężny klimatyzacji – do czego służy w samochodzie SKODA FABIA I?

W samochodzie SKODA FABIA I zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie SKODA FABIA I reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.

SKODA FABIA I – objawy uszkodzenia zaworu rozprężnego klimatyzacji

Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie SKODA FABIA I, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.

Przyczyny awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w pojazdach SKODA FABIA I

Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie SKODA FABIA I są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.