Powiadom mnie o dostępności

Zawory rozprężne klimatyzacji do VW LUPO

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami

Czynnik chłodzący: R134a

141,88

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

141,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rozmiar gwintu 1: 17.75

Rozmiar gwintu 2: 8.61

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

61,78

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

61,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Dla numeru artykułu: K42034

130,72

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

130,72

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

86,73

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

86,73

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Czynnik chłodzący: R134a

118,76

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

118,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Śr. dolotu 1 [mm]: 11

Śr. dolotu 2 [mm]: 16

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

113,26

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

113,26

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW LUPO

Zawór rozprężny klimatyzacji – do czego służy w samochodzie VW LUPO?

W samochodzie VW LUPO zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie VW LUPO reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.

VW LUPO – objawy uszkodzenia zaworu rozprężnego klimatyzacji

Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie VW LUPO, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.

Przyczyny awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w pojazdach VW LUPO

Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie VW LUPO są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.