Powiadom mnie o dostępności

Zawory rozprężne klimatyzacji do VW POLO III

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami, Czynnik chłodzący: R134a
140,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
śr. dolotu 1 [mm]: 11, śr. dolotu 2 [mm]: 16, śr. wylotu 1 [mm]: 14, śr. wylotu 2 [mm]: 20
111,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rozmiar gwintu 1: 17.75, Rozmiar gwintu 2: 8.61, ID kompresora: TBF 1,5
60,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: BEHR, Rodzaj zaworu: zawór dławiący, Liczba otworów do mocowania: 2, Cz...
71,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rozmiar gwintu 1: 17.75, Rozmiar gwintu 2: 8.57, ID kompresora: TGKE
83,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
106,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Zawór rozprężny klimatyzacji – do czego służy w samochodzie VW POLO III?

W samochodzie VW POLO III zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie VW POLO III reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.

VW POLO III – objawy uszkodzenia zaworu rozprężnego klimatyzacji

Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie VW POLO III, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.

Przyczyny awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w pojazdach VW POLO III

Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie VW POLO III są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.