6 produktów
Wybierz auto
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
77,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
77,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAXAC119765
59,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
59,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAVE92000P
Czynnik chłodzący: R134a
144,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
144,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: First fit
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
91,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
91,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044638374
82,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
82,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAVE90000P
Czynnik chłodzący: R134a
127,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
127,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie VW TRANSPORTER IV zamontowany został standardowy układ klimatyzacji, w którym ważną rolę odgrywa zawór rozprężny, nazywany także zaworem wysokiego ciśnienia. Element ten odpowiada za rozprężanie czynnika chłodniczego krążącego w układzie, czego efektem jest gwałtowne obniżenie jego temperatury. Rozprężony czynnik wpada do parownika, gdzie schładza powietrze, które trafia następnie do kabiny pojazdu. Zawór rozprężny w samochodzie VW TRANSPORTER IV reguluje także poziom napełnienia parownika czynnikiem, co pozwala uniknąć nadmiernej obecności szronu na parowniku.
Podstawowym objawem, który może świadczyć o awarii zaworu rozprężnego klimatyzacji w samochodzie VW TRANSPORTER IV, jest osłabiona wydajność lub brak pracy układu klimatyzacji. Niestety objaw ten może być przyczyną usterki także wielu innych elementów systemu. Wskazówką diagnostyczną dla wskazania zaworu rozprężnego jako przyczyny awarii jest oszronienie parownika. W przypadku prawidłowej pracy zaworu nie powinno dochodzić do takiego zjawiska.
Najczęstszą przyczyną występowania usterek zaworu rozprężnego w samochodzie VW TRANSPORTER IV są krążące w układzie klimatyzacji zanieczyszczenia – opiłki z kompresora, cząstki wkładu filtracyjnego czy cząstki stałe z wszelkiego rodzaju dodatków, używanych np. do wykrycia nieszczelności układu. Przez zanieczyszczenia zawór może zostać zablokowany. W zależności od tego, w jakiej pozycji zastygnie, może to prowadzić do różnych konsekwencji. Motoryzacyjni specjaliści rekomendują wymianę uszkodzonego zaworu na nowy.