Powiadom mnie o dostępności

Oleje silnikowe do CITROËN NEMO

4 produkty

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
Długość [mm]: 300, Szerokość [mm]: 115, Wysokość [mm]: 230, Ciężar [kg]: 4.5, Pojemność [...
230,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pojemność [litr]: 4, Rodzaj połączenia: Kanister, Klasa lepkości SAE: 10W-40, Zalecany okres mi...
147,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 60, Szerokość [mm]: 115, Wysokość [mm]: 225, Ciężar [kg]: 0.91, Pojemność [...
62,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 60, Szerokość [mm]: 115, Wysokość [mm]: 225, Ciężar [kg]: 0.94, Pojemność [...
52,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Części zamienne do CITROËN

Olej silnikowy do samochodu CITROËN NEMO – dla sprawnej pracy jednostki napędowej

Olej silnikowy jest niezbędny do zachowania sprawności pojazdu. Dzięki obecności oleju silnik samochodu CITROËN NEMO może być odpowiednio smarowany, ale również oczyszczany i chłodzony. Praca silnika pozbawionego oleju prowadzi do przegrzewania i zacierania się jednostki. Dla zachowania sprawności silnika konieczna jest regularna wymiana oleju – zużyty i przepracowany olej nie jest w stanie zapewnić parametrów spełniających wymagania jednostki w zakresie smarowania.

Jak wybrać olej do silnika samochodu CITROËN NEMO?

Dobór oleju silnikowego do samochodu CITROËN NEMO należy oprzeć na rodzaju silnika zamontowanego w posiadanym egzemplarzu. W zależności od rodzaju paliwa, a także od generacji samochodu, należy wybrać olej spełniający specyfikację zalecaną przez producenta. Właściwe parametry oleju można odczytać w instrukcji pojazdu.

CITROËN NEMO – czym grozi zaniedbanie wymiany oleju?

Przepracowany olej prowadzi do zniszczenia jednostki, a także skrócenia żywotności elementów silnika. Zbyt rzadka zmiana oleju nadwyręża m.in. układ rozrządu, przez co może dojść do zerwania napędu rozrządu. Zużyty olej nie chroni podzespołów jednostki – pracujące elementy silnika ocierają się o siebie, powodując znaczny wzrost temperatury. Rosnąca temperatura prowadzi do zwiększenia objętości elementów metalowych. W rezultacie wypełniają one wolną przestrzeń, co kończy się zablokowaniem silnika.