Powiadom mnie o dostępności

Oleje silnikowe do FORD KA II

4 produkty

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
Ciężar [kg]: 4.52, Pojemność [litr]: 5, Klasa lepkości SAE: 5W-30, Specyfikacja: ACEA A1/B1, uw...
131,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.992, Pojemność [litr]: 1, Klasa lepkości SAE: 5W-30, Specyfikacja: ACEA A1/B1, u...
35,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 3.64, Pojemność [litr]: 4, Klasa lepkości SAE: 5W-30, Specyfikacja: ACEA A1/B1, uw...
104,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 60, Szerokość [mm]: 115, Wysokość [mm]: 225, Ciężar [kg]: 0.96, Pojemność [...
51,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Części zamienne do FORD

Olej silnikowy do samochodu FORD KA II – dla sprawnej pracy jednostki napędowej

Olej silnikowy jest niezbędny do zachowania sprawności pojazdu. Dzięki obecności oleju silnik samochodu FORD KA II może być odpowiednio smarowany, ale również oczyszczany i chłodzony. Praca silnika pozbawionego oleju prowadzi do przegrzewania i zacierania się jednostki. Dla zachowania sprawności silnika konieczna jest regularna wymiana oleju – zużyty i przepracowany olej nie jest w stanie zapewnić parametrów spełniających wymagania jednostki w zakresie smarowania.

Jak wybrać olej do silnika samochodu FORD KA II?

Dobór oleju silnikowego do samochodu FORD KA II należy oprzeć na rodzaju silnika zamontowanego w posiadanym egzemplarzu. W zależności od rodzaju paliwa, a także od generacji samochodu, należy wybrać olej spełniający specyfikację zalecaną przez producenta. Właściwe parametry oleju można odczytać w instrukcji pojazdu.

FORD KA II – czym grozi zaniedbanie wymiany oleju?

Przepracowany olej prowadzi do zniszczenia jednostki, a także skrócenia żywotności elementów silnika. Zbyt rzadka zmiana oleju nadwyręża m.in. układ rozrządu, przez co może dojść do zerwania napędu rozrządu. Zużyty olej nie chroni podzespołów jednostki – pracujące elementy silnika ocierają się o siebie, powodując znaczny wzrost temperatury. Rosnąca temperatura prowadzi do zwiększenia objętości elementów metalowych. W rezultacie wypełniają one wolną przestrzeń, co kończy się zablokowaniem silnika.