5 produktów
FEB101142
Ciężar [kg]: 5.25
Pojemność [litr]: 5
Rozwiń więcej danych
158,18
zł/szt.
(31.64 zł/l)
Kraków: pon. 20.01
U ciebie: pon. 20.01
158,18
zł/szt.
(31.64 zł/l)
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB101141
Ciężar [kg]: 3.59
Pojemność [litr]: 4
Rozwiń więcej danych
139,37
zł/szt.
(34.84 zł/l)
Kraków: pon. 20.01
U ciebie: pon. 20.01
139,37
zł/szt.
(34.84 zł/l)
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB101140
Ciężar [kg]: 0.979
Pojemność [litr]: 1
Rozwiń więcej danych
45,06
zł/szt.
Kraków: pon. 20.01
U ciebie: pon. 20.01
45,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040132931
Ciężar [kg]: 0.95
Pojemność [litr]: 1
Rozwiń więcej danych
32,12
zł/szt.
Kraków: pon. 20.01
U ciebie: pon. 20.01
32,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040132932
Ciężar [kg]: 3.99
Pojemność [litr]: 4
Rozwiń więcej danych
92,82
zł/szt.
(23.21 zł/l)
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 17.01
92,82
zł/szt.
(23.21 zł/l)
Darmowa dostawa od 250 zł
Olej silnikowy jest niezbędny do zachowania sprawności pojazdu. Dzięki obecności oleju silnik samochodu TOYOTA CELICA VII może być odpowiednio smarowany, ale również oczyszczany i chłodzony. Praca silnika pozbawionego oleju prowadzi do przegrzewania i zacierania się jednostki. Dla zachowania sprawności silnika konieczna jest regularna wymiana oleju – zużyty i przepracowany olej nie jest w stanie zapewnić parametrów spełniających wymagania jednostki w zakresie smarowania.
Dobór oleju silnikowego do samochodu TOYOTA CELICA VII należy oprzeć na rodzaju silnika zamontowanego w posiadanym egzemplarzu. W zależności od rodzaju paliwa, a także od generacji samochodu, należy wybrać olej spełniający specyfikację zalecaną przez producenta. Właściwe parametry oleju można odczytać w instrukcji pojazdu.
Przepracowany olej prowadzi do zniszczenia jednostki, a także skrócenia żywotności elementów silnika. Zbyt rzadka zmiana oleju nadwyręża m.in. układ rozrządu, przez co może dojść do zerwania napędu rozrządu. Zużyty olej nie chroni podzespołów jednostki – pracujące elementy silnika ocierają się o siebie, powodując znaczny wzrost temperatury. Rosnąca temperatura prowadzi do zwiększenia objętości elementów metalowych. W rezultacie wypełniają one wolną przestrzeń, co kończy się zablokowaniem silnika.