Powiadom mnie o dostępności

Oleje silnikowe do TOYOTA PRIUS PHV

2 produkty

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon

4l

10W-40

Ciężar [kg]: 3.99

Pojemność [litr]: 4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

92,82

zł/szt.

(23.21 zł/l)

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

92,82

zł/szt.

(23.21 zł/l)

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

1l

10W-40

Ciężar [kg]: 0.95

Pojemność [litr]: 1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

33,63

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

33,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Części zamienne do TOYOTA PRIUS PHV

Olej silnikowy do samochodu TOYOTA PRIUS PHV – dla sprawnej pracy jednostki napędowej

Olej silnikowy jest niezbędny do zachowania sprawności pojazdu. Dzięki obecności oleju silnik samochodu TOYOTA PRIUS PHV może być odpowiednio smarowany, ale również oczyszczany i chłodzony. Praca silnika pozbawionego oleju prowadzi do przegrzewania i zacierania się jednostki. Dla zachowania sprawności silnika konieczna jest regularna wymiana oleju – zużyty i przepracowany olej nie jest w stanie zapewnić parametrów spełniających wymagania jednostki w zakresie smarowania.

Jak wybrać olej do silnika samochodu TOYOTA PRIUS PHV?

Dobór oleju silnikowego do samochodu TOYOTA PRIUS PHV należy oprzeć na rodzaju silnika zamontowanego w posiadanym egzemplarzu. W zależności od rodzaju paliwa, a także od generacji samochodu, należy wybrać olej spełniający specyfikację zalecaną przez producenta. Właściwe parametry oleju można odczytać w instrukcji pojazdu.

TOYOTA PRIUS PHV – czym grozi zaniedbanie wymiany oleju?

Przepracowany olej prowadzi do zniszczenia jednostki, a także skrócenia żywotności elementów silnika. Zbyt rzadka zmiana oleju nadwyręża m.in. układ rozrządu, przez co może dojść do zerwania napędu rozrządu. Zużyty olej nie chroni podzespołów jednostki – pracujące elementy silnika ocierają się o siebie, powodując znaczny wzrost temperatury. Rosnąca temperatura prowadzi do zwiększenia objętości elementów metalowych. W rezultacie wypełniają one wolną przestrzeń, co kończy się zablokowaniem silnika.