Powiadom mnie o dostępności

Płyny do chłodnic do MERCEDES-BENZ KLASA A W177

1 produkt

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
Ciężar [kg]: 2, Pojemność [litr]: 1, Kolor: jasnoróżowy, Koncentrat: 1, Zakres temperatury od ...
27,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Funkcja płynu chłodniczego w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA A W177

Płyn chłodniczy, krążący w układzie chłodzenia samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A W177 pozwala odprowadzić ciepło z silnika, zapobiegając tym samym przegrzaniu jednostki. Gdy płyn rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury, odebranej z silnika, to jest skierowany do chłodnicy. Rozgrzany płyn przepływa przez użebrowanie chłodnicy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A W177, gdzie zostaje schłodzony pędem powietrza. Następnie płyn chłodniczy jest ponownie skierowany w stronę jednostki, aby powtórzyć cykl schładzania.

Za co, oprócz chłodzenia, odpowiada płyn chłodniczy w aucie MERCEDES-BENZ KLASA A W177?

Składniki płynu chłodniczego, stosowanego w aucie MERCEDES-BENZ KLASA A W177, mają również chronić elementy układu przed korozją oraz odkładaniem się na nich kamienia. Z tego powodu regularna wymiana płynu chłodniczego jest tak ważna. Chociaż jego właściwości chłodzące mogą być zachowane nawet przez 10 lat, to funkcje ochronne nie utrzymują się tak długo. Dlatego wymiana płynu jest konieczna co w interwale od dwóch do pięciu lat, w zależności od technologii, jaką wykorzystuje płyn chłodniczy do zabezpieczenia układu.

Czym grozi jazda samochodem MERCEDES-BENZ KLASA A W177 ze zużytym płynem chłodniczym

Płyn chłodniczy, który utracił swoje właściwości ochronne, nie jest w stanie zabezpieczyć układu przed rdzą i odkładaniem się kamienia. W rezultacie w kanalikach chłodnicy pojawia się osad, który prowadzi do ich zatkania. Osad może również uszkodzić pompę wody, która nie będzie w stanie transportować płynu wewnątrz układu. Należy również kontrolować poziom płynu pomiędzy wymianami i na bieżąco uzupełniać jego niedobory za pomocą środka wytworzonego w tej samej technologii, co płyn znajdujący się aktualnie w układzie. Użycie wody do uzupełnienia płynu może zanadto rozrzedzić go, co grozi zamarznięciem i rozsadzeniem głowicy silnika.