10 produktów
Nr art: MAX360075
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040101089
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042299901089
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042299922268
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360073
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX360051
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAIV602004
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040124196
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAIV600077
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040122268
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Płyn chłodniczy, krążący w układzie chłodzenia samochodu MERCEDES-BENZ SLS pozwala odprowadzić ciepło z silnika, zapobiegając tym samym przegrzaniu jednostki. Gdy płyn rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury, odebranej z silnika, to jest skierowany do chłodnicy. Rozgrzany płyn przepływa przez użebrowanie chłodnicy samochodu MERCEDES-BENZ SLS, gdzie zostaje schłodzony pędem powietrza. Następnie płyn chłodniczy jest ponownie skierowany w stronę jednostki, aby powtórzyć cykl schładzania.
Składniki płynu chłodniczego, stosowanego w aucie MERCEDES-BENZ SLS, mają również chronić elementy układu przed korozją oraz odkładaniem się na nich kamienia. Z tego powodu regularna wymiana płynu chłodniczego jest tak ważna. Chociaż jego właściwości chłodzące mogą być zachowane nawet przez 10 lat, to funkcje ochronne nie utrzymują się tak długo. Dlatego wymiana płynu jest konieczna co w interwale od dwóch do pięciu lat, w zależności od technologii, jaką wykorzystuje płyn chłodniczy do zabezpieczenia układu.
Płyn chłodniczy, który utracił swoje właściwości ochronne, nie jest w stanie zabezpieczyć układu przed rdzą i odkładaniem się kamienia. W rezultacie w kanalikach chłodnicy pojawia się osad, który prowadzi do ich zatkania. Osad może również uszkodzić pompę wody, która nie będzie w stanie transportować płynu wewnątrz układu. Należy również kontrolować poziom płynu pomiędzy wymianami i na bieżąco uzupełniać jego niedobory za pomocą środka wytworzonego w tej samej technologii, co płyn znajdujący się aktualnie w układzie. Użycie wody do uzupełnienia płynu może zanadto rozrzedzić go, co grozi zamarznięciem i rozsadzeniem głowicy silnika.