7 produktów
Płyn hamulcowy, znajdujący się w układzie hamulcowym samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC, umożliwia przeniesienie nacisku pedału gazu, na tłoczki zaciskające klocki na tarczach hamulcowych. Po naciśnięciu na pedał hamulca pompa podnosi ciśnienie płynu, który napiera na tłoczek, przesuwając klocek w stronę tarczy. Dzięki temu generowana jest siła tarcia prowadząca do obniżenia prędkości pojazdu, a w konsekwencji do jego zatrzymania.
Wraz ze wzrostem ciśnienia pracującego płynu chłodniczego podnosi się również jego temperatura. Dlatego płyn hamulcowy do samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC musi cechować się odpornością na zagotowanie, aby utrzymać skuteczność hamowania. Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne – pochłania wilgoć. Woda przedostaje się do układu przez mikropory w miękkich przewodach hamulcowych, przez co z czasem płyn zawiera jej coraz więcej. Obecność wody obniża temperaturę wrzenia płynu, dlatego konieczna jest jego regularna wymiana. Zaleca się, aby wymiany dokonywać co około 40-50 tysięcy kilometrów, bądź co dwa lata, jeżeli samochód nie pokonuje tak dużego dystansu w ciągu 24 miesięcy.
Kontrola płynu hamulcowego w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC powinna obejmować zarówno sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniku, jak i zawartości wody w jego składzie. W przypadku zauważenia zbyt niskiego poziomu płynu należy nie tylko uzupełnić go, ale również odpowietrzyć układ i przejrzeć go pod kątem możliwych wycieków. Zużycie płynu hamulcowego lub jego zbyt niski poziom w układzie objawia się tzw. miękkim pedałem hamulca, który nie stawia oporu podczas wciskania i nie wraca do górnej pozycji. Jeżeli ilość płynu jest wystarczająca, ale tester wskazał, że zawartość wody przekracza w nim 3%, należy go niezwłocznie wymienić.