Powiadom mnie o dostępności

Przetwornice xenon do MAZDA CX-5

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód terenowy
194,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód terenowy
191,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z obu stron, Wyposażenie pojazdu: do pojazdów z oświetelniem Xenon, Napięcie zn...
581,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację MAZDA

Części zamienne do MAZDA

Przetwornica xenon w samochodzie MAZDA CX-5

W samochodach, które mogą być wyposażone w światła ksenonowe, takich jak MAZDA CX-5, niezbędnym elementem instalacji elektrycznej jest przetwornica xenon. Przyczynia się ona bezpośrednio do uruchamiania świateł ksenonowych. Posiada wbudowany zapłonnik, wytwarzający napięcie niezbędne do wytworzenia wyładowania gazu pomiędzy dwoma elektrodami w żarniku, nazywanego łukiem świetlnym.

Zasada działania przetwornicy do ksenonów w samochodzie MAZDA CX-5

Przetwornica xenon w pojazdach MAZDA CX-5 umożliwia zmianę parametrów prądu napięcia instalacji elektrycznej pojazdu. Konwersja jest niezbędna, aby można było zasilić lampy ksenonowe. Przetwornica xenon posiada tranzystorowe układy kluczujące z cewkami i kondensatorami, pracującymi z dużą częstotliwością. Dzięki temu służy jako zasilacz impulsowy o wysokiej sprawności.

Awarie przetwornicy xenon w samochodzie MAZDA CX-5

Zaśniedziałe styki i przepalenie tranzystorów to najczęstsze przyczyny awarii przetwornicy do ksenonów, stosowanej w samochodzie MAZDA CX-5. W momencie ich wystąpienia przetwornica nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego napięcia do lamp, co skutkuje brakiem ich świecenia lub obniżoną sprawnością (także mruganiem). W przypadku stwierdzenia awarii przetwornicy xenon zaleca się jej wymianę na nowy element. Warto jednak poprzedzić tę czynność dokładną diagnostyką, by wykluczyć uprzednio awarię żarnika ksenonowego, która może generować podobne objawy.