5 produktów
Wybierz auto
Producenci
Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód terenowy
142,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
142,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Projekt lampy: Bi-ksenon
1 216,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
1 216,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z obu stron
Projekt lampy: Led, ksenon
Rozwiń więcej danych
438,51
zł/szt.
Kraków: wt. 18.11
U ciebie: wt. 18.11
438,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z obu stron
Wyposażenie pojazdu: Do pojazdów z oświetelniem xenon
384,55
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
384,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Projekt lampy: Ksenon
1 109,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.11
1 109,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
W samochodach, które mogą być wyposażone w światła ksenonowe, takich jak MERCEDES-BENZ SL, niezbędnym elementem instalacji elektrycznej jest przetwornica xenon. Przyczynia się ona bezpośrednio do uruchamiania świateł ksenonowych. Posiada wbudowany zapłonnik, wytwarzający napięcie niezbędne do wytworzenia wyładowania gazu pomiędzy dwoma elektrodami w żarniku, nazywanego łukiem świetlnym.
Przetwornica xenon w pojazdach MERCEDES-BENZ SL umożliwia zmianę parametrów prądu napięcia instalacji elektrycznej pojazdu. Konwersja jest niezbędna, aby można było zasilić lampy ksenonowe. Przetwornica xenon posiada tranzystorowe układy kluczujące z cewkami i kondensatorami, pracującymi z dużą częstotliwością. Dzięki temu służy jako zasilacz impulsowy o wysokiej sprawności.
Zaśniedziałe styki i przepalenie tranzystorów to najczęstsze przyczyny awarii przetwornicy do ksenonów, stosowanej w samochodzie MERCEDES-BENZ SL. W momencie ich wystąpienia przetwornica nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego napięcia do lamp, co skutkuje brakiem ich świecenia lub obniżoną sprawnością (także mruganiem). W przypadku stwierdzenia awarii przetwornicy xenon zaleca się jej wymianę na nowy element. Warto jednak poprzedzić tę czynność dokładną diagnostyką, by wykluczyć uprzednio awarię żarnika ksenonowego, która może generować podobne objawy.