3 produkty
Wybierz auto
0350088794
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
401,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
401,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERR661401
Projekt lampy: Ksenon
Ilość otworów: 6
Rozwiń więcej danych
542,30
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
542,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
VEMV10840050
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
475,08
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
475,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
W samochodach, które mogą być wyposażone w światła ksenonowe, takich jak SEAT IBIZA III, niezbędnym elementem instalacji elektrycznej jest przetwornica xenon. Przyczynia się ona bezpośrednio do uruchamiania świateł ksenonowych. Posiada wbudowany zapłonnik, wytwarzający napięcie niezbędne do wytworzenia wyładowania gazu pomiędzy dwoma elektrodami w żarniku, nazywanego łukiem świetlnym.
Przetwornica xenon w pojazdach SEAT IBIZA III umożliwia zmianę parametrów prądu napięcia instalacji elektrycznej pojazdu. Konwersja jest niezbędna, aby można było zasilić lampy ksenonowe. Przetwornica xenon posiada tranzystorowe układy kluczujące z cewkami i kondensatorami, pracującymi z dużą częstotliwością. Dzięki temu służy jako zasilacz impulsowy o wysokiej sprawności.
Zaśniedziałe styki i przepalenie tranzystorów to najczęstsze przyczyny awarii przetwornicy do ksenonów, stosowanej w samochodzie SEAT IBIZA III. W momencie ich wystąpienia przetwornica nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniego napięcia do lamp, co skutkuje brakiem ich świecenia lub obniżoną sprawnością (także mruganiem). W przypadku stwierdzenia awarii przetwornicy xenon zaleca się jej wymianę na nowy element. Warto jednak poprzedzić tę czynność dokładną diagnostyką, by wykluczyć uprzednio awarię żarnika ksenonowego, która może generować podobne objawy.