W samochodach wyposażonych w lampy z elektryczną regulacją, czasem dochodzi do usterki silniczka regulacji. Aby upewnić się, że silniczek nie działa, można próbować skorygować ustawienie świateł na postoju, najlepiej oświetlając jakiś stały element otoczenia. Ściana będzie idealna. Brak reakcji na korektę położenia potencjometru regulacji kąta nachylenia lamp świadczy o tym, że silniczek nie działa.
Wymiana silnika regulacji świateł jest zadaniem dość skomplikowanym. W większości przypadków wymaga demontażu lampy, co może powodować konieczność demontażu kilku innych elementów wyposażenia. Po zdemontowaniu lampy należy wypiąć z niej uszkodzony silniczek i zamienić go fabrycznie nowym. Montaż silniczka może wymagać nieco wprawy. Mechanizm regulacji spina się z silniczkiem zazwyczaj na zatrzask i prawidłowe wpięcie może wymagać korekty położenia mechanizmu. Podczas ponownego montażu lampy trzeba zadbać o poprawne połączenie silniczka z kablem zasilającymi i sterującym. Wcześniej warto przeczyścić styki i upewnić się, czy wtyczka jest w dobrym stanie technicznym.
Silniczek regulacji świateł dobiera się na podstawie danych samochodu, ale można też sczytać numer części zamiennej ze zdemontowanej lampy lub samego silniczka. W ten sposób można uniknąć wielu nieporozumień związanych z modyfikacjami wyposażenia samochodu, do których mogło dojść w trakcie jego eksploatacji.
381 produktów
Wybierz auto