Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
5 produktów
Wybierz auto
90,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
90,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość przewodu [mm]: 300
Ilość połączeń: 2
Rozwiń więcej danych
94,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
94,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
103,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
103,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość przewodu [mm]: 240
Ilość połączeń: 2
107,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
107,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
96,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 10.06
96,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie MAZDA 5 II powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie MAZDA 5 II, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów MAZDA 5 II. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach MAZDA 5 II jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.