5 produktów
Wybierz auto
0396AS10172
153,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
153,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550591A
Ilość połączeń: 1
47,63
zł/szt.
Kraków: czw. 03.04
U ciebie: czw. 03.04
47,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAE60237
Ilość biegunów: 2
144,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
144,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E2093JPN
Ilość biegunów: 2
78,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
78,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042893018
108,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.04
108,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie TOYOTA CELICA powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie TOYOTA CELICA, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów TOYOTA CELICA. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach TOYOTA CELICA jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.