4 produkty
Wybierz auto
COR83403303
Grubość [mm]: 0.9
Średnica [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
111,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
111,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR008040
Średnica [mm]: 83.3
Grubość zabudowy [mm]: 0.9
Rozwiń więcej danych
106,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
106,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIC611028700
Średnica [mm]: 83
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
181,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
181,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB172021
Grubość [mm]: 0.9
Ciężar [kg]: 0.24
Rozwiń więcej danych
86,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
86,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Uszczelka głowicy do samochodu CUPRA to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu CUPRA wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu CUPRA są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem CUPRA na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.