15 produktów
Wybierz auto
Nr art: AJU75000200
Dostawa na jutro
Nr art: AJU75000100
Dostawa na jutro
Nr art: JAV46H05
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0341720950
Dostawa na jutro
Nr art: AJU10183320
Dostawa na jutro
Nr art: COR83403086
Dostawa na jutro
Nr art: COR83403090
Dostawa na jutro
Nr art: COR83403088
Dostawa na jutro
Nr art: 0341569710
Dostawa na jutro
Nr art: ASH460HH05
Dostawa na jutro
Nr art: 0340611002410
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0340611002400
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0418415152P
Dostawa na jutro
Nr art: VIC611002420
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0340615396500
Dostawa na środę, 3 lipca
Uszczelka głowicy do samochodu KIA RIO II to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu KIA RIO II wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu KIA RIO II są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem KIA RIO II na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.