6 produktów
Wybierz auto
0341920401
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): Zks: 083.200
100,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
100,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341708040
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): Zks: 708.210
119,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
119,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340615293500
Otwór o śr [mm]: 82
Tylko w połączeniu z: 14-55002-01
Rozwiń więcej danych
146,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
146,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340615285500
Otwór o śr [mm]: 88
Tylko w połączeniu z: 14-55003-01
127,79
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
127,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041710088600
Grubość [mm]: 0.4
Średnica [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
133,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
133,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041710114600
Grubość [mm]: 1.3
Średnica [mm]: 87
Rozwiń więcej danych
98,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
98,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Uszczelka głowicy do samochodu TOYOTA CELICA VI to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu TOYOTA CELICA VI wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu TOYOTA CELICA VI są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem TOYOTA CELICA VI na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.