5 produktów
Wybierz auto
SWA33102313
Szerokość [mm]: 40
Ciężar [kg]: 1.13
Rozwiń więcej danych
224,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
224,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Guma / metal
Średnica zewnętrzna [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
166,13
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
166,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 06h 105 243 k
Szerokość [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
140,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
140,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATTVD1147A
241,87
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
241,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 04c 105 243 d
Szerokość [mm]: 40
Rozwiń więcej danych
215,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
215,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie AUDI Q3 II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie AUDI Q3 II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu AUDI Q3 II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.