Powiadom mnie o dostępności

Koła pasowe wału korbowego do BMW Z4 E86

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość żeber: 5

Średnica wewnętrzna [mm]: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

379,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Szerokość [mm]: 56

Ciężar [kg]: 3.665

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

939,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

939,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Parametr: 6pk

Ilość żeber: 5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 149,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 149,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW E86

Koło pasowe wału korbowego i jego rola w samochodzie BMW Z4 E86

We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie BMW Z4 E86, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.

BMW Z4 E86 – objawy awarii koła pasowego wału korbowego

Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie BMW Z4 E86 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.

Wymiana koła pasowego wału korbowego w pojazdach BMW Z4 E86 – kiedy jest potrzebna?

Diagnostyka samochodu BMW Z4 E86 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.