47 produktów
Wybierz auto
Nr art: INA544014110
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: OPMF86399
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA04818
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA04848
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA04852
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB103644
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040124889
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIFVD1058
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP302806
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0471FVD1019
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIFVD1045
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAMRW027
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYRKPAU002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYRKPFR008
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYRKPFT001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA04639
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYRKPFR015
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAIV251100
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGADP0833
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT45577
Dostawa na piątek, 28 czerwca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie FORD FOCUS I, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie FORD FOCUS I jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu FORD FOCUS I pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.