94 produktów
Wybierz auto
Nr art: TOP304955
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040133798
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041880004382
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404DPF35916K1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040133791
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA04818
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA05202
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGADP0682
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP722394
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04702150003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX300191
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544009721
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAIV220012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAIV220011
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRW015
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYRKPPE000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAIFVD1058
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKM93310
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIFVD1024
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1146A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie FORD FOCUS II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie FORD FOCUS II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu FORD FOCUS II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.