52 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040133798
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041880004382
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SAS2156084
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA05202
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGADP0682
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP722394
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544012610
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX300191
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA544009721
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYRKPPE000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040132214
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKM93310
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIFVD1024
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1146A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRW018
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYRKPPE002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYRKPPE003
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FESFDDS001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYRKPFR022
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYRKPPE008
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie FORD FOCUS III, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie FORD FOCUS III jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu FORD FOCUS III pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.