Powiadom mnie o dostępności

Koła pasowe wału korbowego do FORD KA III

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Koło pasowe wału korbowego ASHIKA 122-08-801

Wysokość [mm]: 27

Średnica wewnętrzna [mm]: 35

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

151,17

zł/szt.

Kraków: śr. 02.07

U ciebie: śr. 02.07

151,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Koło pasowe wału korbowego MAXGEAR 30-0199

Dla numeru oe: 55200498

Grubość [mm]: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

78,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

78,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

206,14

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

206,14

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Koło pasowe wału korbowego CORTECO 80001143

Ciężar [kg]: 1.55

Parametr: 6pk

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

138,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

138,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Koło pasowe wału korbowego ORIGINAL IMPERIUM 10289

Ilość żeber: 5

Średnica wewnętrzna [mm]: 34.9

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

111,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

111,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Koło pasowe wału korbowego SNR DPF358.09K1

Ilość żeber: 6

Masa [g]: 1538

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

134,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

134,25

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Koło pasowe wału korbowego DAYCO DPV1020

Ciężar [kg]: 1.48

Wysokość 1 [mm]: 32

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

99,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

99,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Koło pasowe wału korbowego INA 544 0029 10

Średnica [mm]: 165

Szerokość [mm]: 32

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

111,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

111,97

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Koło pasowe wału korbowego FEBI BILSTEIN 27824

Szerokość [mm]: 30

Ciężar [kg]: 1.37

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

101,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 01.07

101,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD KA III

Koło pasowe wału korbowego i jego rola w samochodzie FORD KA III

We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie FORD KA III, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.

FORD KA III – objawy awarii koła pasowego wału korbowego

Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie FORD KA III jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.

Wymiana koła pasowego wału korbowego w pojazdach FORD KA III – kiedy jest potrzebna?

Diagnostyka samochodu FORD KA III pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.