6 produktów
Wybierz auto
JAV122K05
Grubość [mm]: 30
Średnica wewnętrzna [mm]: 22.5
Rozwiń więcej danych
240,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
240,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESHYDSD4BH
Ciężar [kg]: 2.913
257,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.04
257,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO60R0301OYO
Średnica wewnętrzna [mm]: 22.5
Średnica zewnętrzna [mm]: 155
Rozwiń więcej danych
174,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 30
Średnica wewnętrzna [mm]: 22.5
Rozwiń więcej danych
172,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG06105
Ilość zębów: 7
Szerokość [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
350,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH1220KK05
Grubość [mm]: 30
Średnica wewnętrzna [mm]: 22.5
Rozwiń więcej danych
175,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
175,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie HYUNDAI H-1 II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie HYUNDAI H-1 II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu HYUNDAI H-1 II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.