7 produktów
Wybierz auto
Szerokość [mm]: 61.5
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
446,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
446,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATTVD1190
Szerokość [mm]: 60
Średnica wewnętrzna [mm]: 18.5
Rozwiń więcej danych
723,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
723,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET6400090
Średnica [mm]: 152.5
Ilość żeber: 5
755,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
755,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FESHYDSIX35
Ciężar [kg]: 1.975
284,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
284,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP610001
Szerokość [mm]: 60
Ciężar [kg]: 2.885
Rozwiń więcej danych
647,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
647,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
FESHYDSCM10
Ciężar [kg]: 3.16
Długość opakowania [cm]: 17.2
Rozwiń więcej danych
336,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
336,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Szerokość [mm]: 60
Ciężar [kg]: 2.885
Rozwiń więcej danych
684,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
684,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie KIA SORENTO III, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie KIA SORENTO III jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu KIA SORENTO III pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.