38 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040133798
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042262926334
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404DPF35916K1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT45565
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGADP0682
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA05202
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA15692
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET6400005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1518302000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA06000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AUT130016810
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP722394
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA05692
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAIV220012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510300112
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042262931100
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0365DPV1068
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGADP0597
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1061A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0355VD1094
Dostawa na piątek, 28 czerwca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie MAZDA 2 II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie MAZDA 2 II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu MAZDA 2 II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.