6 produktów
Wybierz auto
GATTVD1126A
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
219,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
219,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510300111
Parametr: 6pk
Ilość żeber: 5
Rozwiń więcej danych
195,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
195,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041880005055
Parametr: 5pk
Ilość żeber: 4
Rozwiń więcej danych
155,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
155,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
Drgania: Z tłumikiem drgań skrętnych
128,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
128,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445544009010
Średnica [mm]: 155
Szerokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
193,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 40
Ciężar [kg]: 1.249
Rozwiń więcej danych
124,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
124,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA B W246, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA B W246 jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B W246 pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.