Powiadom mnie o dostępności

Koła pasowe wału korbowego do OPEL ZAFIRA TOURER C

18 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość żeber: 5, średnica wewnętrzna [mm]: 30.5, Masa [g]: 1965, Szerokość 1 [mm]: 33.8, śred...
166,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: Guma / metal, Drgania: z tłumikiem drgań skrętnych, Artykuł uzupełniający / informa...
154,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 51.5, średnica zewnętrzna [mm]: 144, Liczba rowków: 6
298,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
169,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
380,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 5614447, średnica [mm]: 142, Ilość żeber: 5
164,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 06 15 062, Grubość [mm]: 52, Parametr: 6PK, Materiał: Guma, metal, Ilość żeber:...
121,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 34, Parametr: 6PK, Materiał: metal, EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk), Ilość ż...
128,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
182,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 52, Parametr: 6PK, Materiał: Guma, metal, Ilość żeber: 5, średnica wewnętrzna ...
143,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
361,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
398,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
265,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 52, Ciężar [kg]: 1.18, Materiał: Guma, metal, Ilość żeber: 6, średnica wewnę...
229,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 34, Ciężar [kg]: 1.83, Materiał: metal, EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk), Ilo�...
200,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 144, Szerokość [mm]: 51, Ilość żeber: 6, Drgania: z tłumikiem drgań skrętnyc...
143,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 166.5, Szerokość [mm]: 34, Ilość żeber: 6, Drgania: z tłumikiem drgań skrętn...
127,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 153, Ciężar [kg]: 1.42, Ilość żeber: 5, średnica wewnętrzna [mm]: 14, śred...
219,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Koło pasowe wału korbowego i jego rola w samochodzie OPEL ZAFIRA TOURER C

We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie OPEL ZAFIRA TOURER C, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.

OPEL ZAFIRA TOURER C – objawy awarii koła pasowego wału korbowego

Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie OPEL ZAFIRA TOURER C jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.

Wymiana koła pasowego wału korbowego w pojazdach OPEL ZAFIRA TOURER C – kiedy jest potrzebna?

Diagnostyka samochodu OPEL ZAFIRA TOURER C pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.