13 produktów
Wybierz auto
Nr art: SWA60105958
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04702154018
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041880001434
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404DPF35528
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT45592
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP700986
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510300124
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDPV1136K
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 049010294
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CTMVD1173
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTVD1110
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BLUADN16139
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB105958
Dostawa na piątek, 28 czerwca
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie RENAULT KOLEOS I, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie RENAULT KOLEOS I jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu RENAULT KOLEOS I pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.