5 produktów
Wybierz auto
ASH12202203
Średnica wewnętrzna [mm]: 26
Średnica zewnętrzna [mm]: 143
Rozwiń więcej danych
129,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
129,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
132,54
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
132,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DPF36906
Ilość żeber: 6
Masa [g]: 1225
Rozwiń więcej danych
506,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
506,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV122203
Średnica wewnętrzna [mm]: 26
Średnica zewnętrzna [mm]: 143
Rozwiń więcej danych
157,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
157,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATTVD1173A
553,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
553,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie TOYOTA AYGO II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie TOYOTA AYGO II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu TOYOTA AYGO II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.