7 produktów
Wybierz auto
JAV122212
Wysokość [mm]: 70
Średnica wewnętrzna [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
181,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
181,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESTDS3RZFE
Ciężar [kg]: 1.88
216,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
216,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0550TDS1KDFTV
Ciężar [kg]: 3.28
Ilość: 1
237,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
237,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH12202212
Wysokość [mm]: 70
Średnica wewnętrzna [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
172,30
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
172,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
COR49418944
Średnica zewnętrzna [mm]: 146
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z instrukcją montażu
381,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
381,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0550TDS002
Ciężar [kg]: 3.21
199,47
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
199,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADT36116
Ciężar [kg]: 3.1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Dla wału korbowego
Rozwiń więcej danych
667,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
667,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie TOYOTA HILUX VI, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie TOYOTA HILUX VI jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu TOYOTA HILUX VI pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.