4 produkty
Wybierz auto
BLUADBP610031
Szerokość [mm]: 36
Ciężar [kg]: 1.476
Rozwiń więcej danych
231,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP610032
Szerokość [mm]: 36
Ciężar [kg]: 1.306
Rozwiń więcej danych
227,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT45601
Wysokość 1 [mm]: 22
Wysokość 2 [mm]: 37.33
Rozwiń więcej danych
113,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
113,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 98 013 501 80 s1
Szerokość [mm]: 36.4
Rozwiń więcej danych
236,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie TOYOTA PROACE II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie TOYOTA PROACE II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu TOYOTA PROACE II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.